Pedagógiai vizsgálatok fontossága (az orvosi vizsgálat után)
A pedagógus és az orvos máshol és mást tanul. Ebből kifolyólag a pedagógus nem ír fel gyógyszert receptre, az orvos pedig nem labdával gyógyítja a beteg gyereket.
Alapítványként szolgáltatást nyújtunk a szülőknek (kiegészítve az állami szférát), ami a szülőnek alkalom adtán azt is jelentheti, hogy „mit kér a gyerekének”, mert azt olvasta, hogy jó lesz vagy ezt tanácsolta xy. A gyereket a családdal együtt szükséges fejleszteni (ha kell) és mindenképpen érdemes a szülőket meghallgatni (részletes anamnézis). Viszont egy orvosi vizsgálat és a szülői anamnézis nem egyenlő azzal a komplex pedagógiai vizsgálattal, amit a gyógypedagógus, konduktor, gyógytornász végez. Óriási jelentősége van egy jól feltérképezett aktuális érettségi állapotnak. Akkor is, ha szükséges a fejlesztés, akkor is, ha nem szükséges a fejlesztés.
A túlfejlesztés vagy a nem megfelelő terápiás folyamat első lépcsője ott kezdődhet, ha nincs megfelelő pedagógiai vizsgálat.
Honnan tudom, hogy a gyerekem túlfejlesztésben részesül?
–          az addig kiegyensúlyozott gyermekem „hisztissé” válik
–          rosszabbul eszik
–          rosszabbul alszik
–          úgy érzem, hogy „mérges” rám
–          sokat sír indokolatlanul
–          „pörög” egész nap
–          nem tudom hétköznapi dolgokkal lekötni, mert képtelen figyelni (evés, öltöztetés stb…)
–          fejlesztés nélkül is szépen fejlődik (nem a nagykönyvre gondolok, mert pont az a probléma, hogy mindenki ezt akarja a gyerekénél, pedig erre semmi szükség)
Honnan tudom, hogy a valóban szükséges fejlesztés nem hatékony?
–          nem látom a gyerekemnél, hogy fejlődne
–          nem történt részletes orvosi és pedagógiai vizsgálat, úgy kezdtünk bele egy terápiás folyamatba
–          nem kapok a kérdéseimre pontos választ a fejlesztőmtől
–          nem kapok tanácsot azt illetően, hogy én, mint szülő mit tudok tenni a gyerekem fejlődése érdekében otthoni körülmények között. Az általam képviselt módszer nagyon fontosnak tartja a szülők tanítását, ami például egy mozgássérült gyermek számára elengedhetetlen; hogyan ültesse, hogyan etesse, hogyan tud vele játszani.⬇️
Állami szektor:  (itt most az aktív tornát is gyakorló intézményeket, alapítványokat, magánszemélyeket emelném ki).
–          https://fpsz.hu/korai-fejlesztes/ (google- ban így érdemes rákeresni pl: Szekszárd Pedagógiai Szakszolgálat)->biztosan ingyenes
–          https://semmelweis.hu/peto-ekpmi/szakszolgalat-2/elso-tanacsadas/ ->biztosan ingyenes
–          https://www.koraifejleszto.hu/ ->nem tudom, hogy ingyenes-e
Alapítványok: (az alapítványok általában fizetősek, de nálunk pl. most van pályázati pénzből ingyenes szűrés J )
–          https://pacsirtafejlesztohaz.hu/(ezek vagyunk mi)
–          http://fejlesztohaz.hu/ (szívesen dolgozunk velük együtt)
–          http://ujpestialmafafejlesztohaz.hu/ (szuper a konduktoruk J )
–          https://trappsifules.hu/korai-fejlesztes/ (nagyon gondosan választják ki a gyógytornászokat J )
–          http://www.mackorendelo.hu/terapiak-gy/terapiak-gyerekeknek/korai-fejlesztes (ők is nagyon szuperek
Egyéni praxis: (ez magán szektor 100%-ig)
@babatornazda
@regina.konduktor
– @torna.dora
Én személy szerint szeretem a komplex szemléletet és a TEAM munkát, illetve azt is, ha a fejlesztésnek megvan a maga „helye”. Ezt is szülője válogatja J Azt is nagyon fontosnak tartom, hogy a korai fejlesztés helyben valósuljon meg (főleg, ha gyakran kell járni). Szóval érdemes a környéken nézelődni és helyben a legjobb lehetőséget megtalálni J
Legyetek körültekintőek és bízzatok szülőként a megérzéseitekben J
Ti kit tanácsolnátok még?
#kondutorvagyok #pacsirtatorna #koraifejlesztés
*a konduktor és a gyógypedagógus pedagógiai képzésben részesül, a gyógytornász egészségügyi képzésben részesül. Mindhárom végzettséggel foglalkoznak a szakemberek korai fejlesztéssel. Mindenki ugyanazt szeretné, csak más eszközzel-> a legjobbat a gyermeknek J
**pedagógiai vizsgálat: ezt most „gyűjtő névként” használtam. Értő olvasást kérnék J