Téri Tájékozódás 2.

 

A gyereknek nem csak térben kell tájékozódni az iskolában, hanem a síkban is.

Egész pontosan a tanár néni ilyen feladatokat fog adni már az első hónapban:

„Nyisd ki az „xy” könyvet a 10. oldalon és kezd el a 3-as feladatot. Ezt a könyvedben jobb oldalt középen találod”.

Hú ez így elsőre még nekem is sok lenne….a tanár néni természetesen meg fogja mutatni a gyerekeknek, hogy melyik könyv, melyik oldal és melyik feladat- egy darabig.

Óriási segítség a gyermeknek, ha első osztályra tisztában van azzal, hogy melyik a saját és az asztal, könyv jobb és bal oldala (piros szívecskével és kék tenyérrel szokták segíteni elsőben a gyereket- ezt esetleg mi is megtehetjük szülőként a gyerek íróasztalán két darab matricával).

Ezek mellett íz is óriási segítség, ha a téri irányok (fent, lent, középen, jobbra- balra) már nem csak térben ,hanem síkban (tehát lapon, füzeten) is jól mennek.

Ezt a magas fokú kognitív folyamatot rengeteg előzetes tapasztalás, rajzolás, mozgás, térben tájékozódás előzi meg, mire ez a „helyére kerül” a gyermekben. Nagyon sokféleképpen meg lehet segíteni a gyermeket ennek hatékony működösében.

A te gyereked tudja már, hogy melyik a jobb és a bal oldala?

#iskolaelőkészítő #pacsirtatorna #ovibolsuliba #tudatosszulo #iskolaelőkészítőkisokos